Heeft u een vraag over uw kind, of heeft een school een hulpvraag? Dan kunt u met mij contact opnemen. U kunt uw vraag via het contactformulier stellen. Ik streef ernaar uw vraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden. Tijdens het eerste (telefonisch) contact bespreken we uw vraag/zorg en welke begeleiding het meest passend is om een antwoord op de hulpvraag te krijgen. In een kennismakingsgesprek wordt besproken welke concrete activiteiten uitgevoerd gaan worden en geef ik een prijsindicatie.
Als uw kind zich niet lekker in zijn vel zit en de zorgen aanhouden, kan onderzoek helpen om de oorzaak te achterhalen en het welbevinden te verbeteren.
Soms merkt u dat uw kind thuis en op school niet lekker in zijn vel zit. Soms is de oorzaak voor de hand liggend en is een gesprek met de leerkracht of met de interne begeleider voldoende om het probleem op te lossen. Als de zorgen langer blijven bestaan of steeds weer “de kop op steken”, kan het helpen om verder onderzoek te doen om meer te weten te komen over de oorzaak. Als de oorzaak bekend is kan ik samen met u en/of de school gaan werken aan het verbeteren van het welbevinden van uw kind. Alleen een kind dat (weer) goed in zijn vel zit, kan zijn talenten laten groeien, wordt weerbaarder en durft te laten zien wat het kan.
Als ouders na het telefonisch gesprek akkoord gaan met de werkwijze ontvangen zij een bevestiging met de gemaakte afspraken per mail. Ouders wordt tevens gevraagd om een vragenlijst (ontwikkelingsanamnese) in te vullen en deze te retourneren voor de onderzoeksdatum. Het onderzoek vindt meestal/bij voorkeur plaats in de ochtend en zal ongeveer vier uur duren.
Na de onderzoeksochtend worden de gegevens uitgewerkt. Daarna krijgen ouders een uitgebreide mondelinge terugkoppeling waarin de onderzoeksresultaten adviezen besproken worden. Na dit gesprek ontvangen ouders het onderzoeksverslag en de factuur. Indien ouders toestemming geven kan tevens een adviesgesprek met school plaatsvinden.
Mijn naam is Lidy Sibon. Sinds 1992 ben ik als leerkracht, remedial teacher/internbegeleider binnen scholen werkzaam geweest. Sinds1996 werk ik als orthopedagoog en geef naast diagnostisch onderzoek ook begeleiding en training aan kinderen, ouders en onderwijsprofessionals. Steeds is het weer een uitdaging om met mijn theoretische en praktische kennis, samen met kind, ouders en school de hulpvraag te beantwoorden. Het begrijpen en oplossingsgericht in gesprek gaan met het kind en zijn omgeving, is de eerste stap naar verbetering.