Aanbod

Aanbod

Wat ik doe

Als orthopedagoog houd ik mij bezig met leer- en opvoedingsvragen van kinderen en jeugdigen. Het is een specialisatie binnen de pedagogiek en geeft mij de gelegenheid kinderen en volwassenen te helpen met het herstellen van gezonde leefsituatie voor iedereen.

In mijn praktijk komen ouders met vragen over het moeilijke gedrag van hun kind. Vaak zijn het vragen over prikkelverwerkingsproblemen, leerproblemen, gevoelige- en of hoogbegaafde kinderen. Kinderen voelen zich vaak niet begrepen waardoor ze negatief of teruggetrokken gedrag gaan vertonen. Door samen in gesprek te gaan proberen we boven tafel te krijgen waarom ze dit negatieve gedrag laten zien, zodat er gerichter onderzoek of begeleiding plaats kan vinden.

Heeft u een vraag over uw kind, of heeft een school een hulpvraag? Dan kunt u met mij contact opnemen. U kunt uw vraag via het contactformulier stellen. Ik streef ernaar uw vraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden. Tijdens het eerste contact bespreken we uw vraag/zorg en welke begeleiding het meest passend is om een antwoord op de hulpvraag te krijgen. In een kennismakingsgesprek wordt besproken welke concrete activiteiten uitgevoerd gaan worden en geef ik een prijsindicatie. Voor scholen maak ik een offerte op.

Voor wie

Waar ik bij kan helpen

Ouders

Als uw kind niet lekker in zijn vel zit en uw zorgen aanhouden, kan onderzoek helpen om de oorzaak te achterhalen en het welbevinden te verbeteren.

Scholen

Heeft u vragen over de leerontwikkeling of cognitieve vaardigheden van een leerling? Na overleg met de ouders kunt u contact met mij opnemen om uw zorg en de passende begeleiding te bespreken.

Kinderen

Benieuwd hoe onze dag er uit gaat zien? Lees hier wat we gaan doen.

Voor wie

Hulpvragen en de onderzoeksvormen

  • (Participerende) observatie
  • Gesprek met kind, ouders en school
  • Handelingsgerichte proces diagnostiek
  • (Participerende) observatie
  • Gesprek met kind, ouders en school
  • Handelingsgerichte proces diagnostiek
  • (Participerende) observatie
  • Gesprek met kind, ouders en school
  • Handelingsgerichte proces diagnostiek
  • (Participerende) observatie
  • Gesprek met kind, ouders en school
  • Handelingsgerichte proces diagnostiek
  • Uitgebreide intake en ontwikkelingsanamnese
  • Observatie en gesprek met kind, ouders en school
  • Intelligentieonderzoek (4 tot en met 7 jaar of 6 tot en met 16 jaar)
  • Uitgebreide intake en ontwikkelingsanamnese
  • Observatie en gesprek met kind, ouders en school
  • Intelligentieonderzoek (4 tot en met 7 jaar of 6 tot en met 16 jaar)
  • Uitgebreide intake en ontwikkelingsanamnese
  • Observatie en gesprek met kind, ouders en school
  • Intelligentieonderzoek (4 tot en met 7 jaar of 6 tot en met 16 jaar)
  • Uitgebreide intake en ontwikkelingsanamnese
  • Observatie en gesprek met kind, ouders en school
  • Intelligentieonderzoek (4 tot en met 7 jaar of 6 tot en met 16 jaar)
  • Didactisch niveaubepaling en foutenanalyse
  • Diagnostische leergesprekken  met het kind
  • Analyse taakaanpak en taakbeleving

Over Lidy Sibon

Mijn naam is Lidy Sibon

Mijn naam is Lidy Sibon. Sinds 1992 ben ik als leerkracht, remedial teacher/internbegeleider binnen scholen werkzaam geweest. Sinds1996 werk ik als orthopedagoog en geef naast diagnostisch onderzoek ook begeleiding en training aan kinderen, ouders en onderwijsprofessionals. Steeds is het weer een uitdaging om met mijn theoretische en praktische kennis, samen met kind, ouders en school de hulpvraag te beantwoorden. Het begrijpen en oplossingsgericht in gesprek gaan met het kind en zijn omgeving, is de eerste stap naar verbetering.

Reviews

Wat ze van mij zeggen